2010. szeptember 20., hétfő

Klasszikus

Amíg apa kis Bibével játszott, én sütöttem egy finomat. Mert édeset kívántunk. És el is fogyott. Kicsit talán túl gyorsan is.
A süti klasszikus és szuper egyszerű, és szuper gyors. Igazság szerint érdemes egyből két adagot sütni és akkor tovább élvezhetjük, mint ha csak egyet sütünk. Továbbá, ha flancolni akarunk, van francia neve is, úgy mint: Clafoutis. A felvágós beszélgetés tehát valahogy így történne:
- Sziasztok, jaj de jó, hogy végre ideértetek.
-Jajajaja, igyekeztünk.
- Saaaaaajnos alig volt ma időm akármire is, de azért összedobtam nektek, egy kis meggyes/cseresznyés/ házi készítésű meggylekváros/sima Clafoutist.
-Jaj Gizikém, hogy te milyen figyelmes vagy.
-(Súgva) Te, Béla. Mi a fene az a Clafuties, ez a hülye Gizi már megint nagyzol...
És így tovább. Na és ennyi duma után jöhet a recept.

Tejespite


 A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
Összekeverünk:
-2 tojást
-1 csipet sót
-10 dkg porcukrot
-1-2 csipet fahéjat.
Majd lassanként/apránként hozzákeverünk 15 dkg lisztet és 1/2 l tejet.
A keveréket sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük. Ennél a sütinél a lényeg, hogy minél nagyobb legyen a tepsi, így a süti szép lapos lesz. Ezután opcionálisan bármilyen gyümölccsel, lekvárral gazdagíthatjuk. Én házi készítésű meggy lekvárral pötyögtettem meg, jó sűrűn, mert az én drágám úúúúúgy szereti :*
"Anyaaaaaaaaaaa, nyálas vagy. Bbbbrrrrrrrr. Hagyd abba, megbeszéltük előre (Benedek). Te is az vagy kisfiam, már legalább négy hónapja, csak eregeted :p (Én)."
Az előmelegített sütőben - nem légkeverésen! - 10 percig, majd csökkentjük a hőmérsékletet 180 fokra és még 30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése